Ingrid Alexandra og Sverre Magnus i ekstase etter Norge-seier

Natt til tirsdag var det folkefester verden over, særlig blant norske fans, da landslaget skulle møte Senegal i fotball-VM. Kampen endte 3-2, og lykkefølelsen var til å ta og føle på for prinsesse Ingrid Alexandra (22) og prins Sverre Magnus (20).

Som nevnt reiste søskenparet sammen til USA for å følge kampen «alle» så på i natt. Norge deltar for første gang på 28 år, noe som allerede har skapt stor folkefest og en haug med roing.

Prinsesse Ingrid Alexandra og prins Sverre Magnus fikk altså være med på moroa når herrlandslaget tok seg videre i konkurransen natt til tirsdag.

Noe som absolutt ble en folkefest.

«JAAAAAA»

Kronprinsbarna har tidligere vist sterk interesse for fotball – i alle fall Sverre Magnus som stadig har dukket opp på fotballkamper den seneste tiden.

Ingrid Alexandra har vist sin interesse via vennskapskampene som arrangeres på Skaugum årlig.

Og jubelen var selvsag til å ta og følge på da Norge tok seieren i natt, ifølge kongehusets Instagram.

«JAAAAAA! Prinsesse Ingrid Alexandra og Prins Sverre Magnus heiet på tribunen da Norge slo Senegal 3-2 i gruppespillet i fotball-VM!», skriver de.

På bildekarusellen ser man gleden strømmer over etter Norges bragd, og at kronprinsbarna feirer det hele med en klem.

I en annen video kan vi se de norske supporterne ro som har blitt kjennetegnet for supporterklubben.

Videre kan man se gleden spre seg over kommentarfeltet også:

«De to som klemmer på tribunen. Helt nydelig!!», skriver Ingrid Gjessing Linhave.

«Gratulerer , alt for Norge», deler en annen.

«Flott å se dere på tribunen!», kommenterer en tredje.

«Fineste duoen. Så hjertegode, høflige og alltid med ett glimt i øyet begge to», legger en fjerde til.

Det er med andre ord tydelig at det norske folk setter pris på at kronprinsbarna var tilstede fra tribunen natt til tirsdag.

Fikk eksperten til å juble

Det er liten tvil om at Ingrid Alexandra og Sverre Magnus har et sterkt søskenbånd.

Kongehuseksperten Tove Taalesen jublet over at kronprinsbarna får lov til å reise til USA for å følge det norske landslaget i VM. Hun mente at den siste tiden har vært meget krevende for dem, med halvbrorens rettssak og morens alvorlige sykdom.

– Prinsessen har bodd på andre siden av jorden og vært ganske distansert fra hele rettssaken og alt som har foregått her hjemme. Men det er klart at situasjonen rundt Marius har påvirket familien. En dom og en anke setter spor i familien, sa Taalesen til Nettavisen.

Marius Borg Høiby har anket dommen på fire års fengsel. Han ble funnet skyldig for blant annet to voldtekter og mishandling av ekskjæresten Nora Haukland.

– Dette er jo en bror de er veldig glade i. Jeg tror ikke dette har noe med Marius i fengsel å gjøre, jeg tror det handler om fotballglede, VM og ikke minst at noen tar på seg ansvaret å representere på veien av kongefamilien.

Nå tror Taalesen på en ny tid for den norske kongefamilien, med nye lunger på Mette-Marit og kronprinsbarna på VM-tur.

– Jeg blir ekstra glad for at prinsessen og prinsen skal representere sammen. Det synes jeg gir optimisme, sa hun.

Gratulerer så mye med seieren, Norge!

Veldig gøy å se kronprinsbarna på tribunen.

LES MER: