The Voice: Espen Lind om fremtiden i programmet

Espen Lind (55), en folkekjær artist, låtskriver og produsent, har virkelig vært på alles lepper de siste månedene. Han har nemlig vært aktuell i både «Hver gang vi møtes» og «The Voice» på TV 2. Nå åpner han opp om fremtiden i «The Voice».

Han har skrevet sanger for noen av verdens største stjerner, gitt ut fem soloalbum og vunnet hele fem Spellemannpriser

Men de seneste årene er det «The Voice» som har vært Espen Linds hovedarena.

Nå deler han en ny fremtidsbeskjed om hans fremtid i det populære TV 2-programmet.

Nye fremtidsbeskjeden

Selv om de siste månedene har vært hektiske for Lind har han ikke merket noe særlig til det i hverdagen, erkjenner han overfor Nettavisen.

Selv om han har vært mye på TV og spilt mange konserter har ikke det ført til noe særlig økt kjendisstatus. Likevel ser han tilbake på den hektiske tiden med positive og gode følelser.

– Det er egentlig bare sånn livet mitt har vært de siste ti årene. Jeg jobber mest med musikk og bruker ikke så mye tid på å tenke over hvordan folk ser på eller forholder seg til det jeg gjør. Livet mitt er stort sett det samme som det alltid har vært, forteller han til avisen.

De siste månedene har han vært på turné. Denne turneen også et spesielt comeback. Det er nemlig hele 18 år siden forrige gang han la ut på en ren soloturné.

Og selv om «The Voice» har vært en stor del av livet hans i flere år er det ikke sikkert at fremtiden der er veldig lang, avslører han.

– Om det blir ni sesonger til, det vet jeg ikke. Men jeg skal i hvert fall være med i én sesong til nå, som vi begynner å filme til høsten. Så får vi se etter det. Så lenge jeg synes det er artig å holde på med, og jeg blir invitert tilbake, så er dette en veldig fin helgejobb, deler han til avisen.

Uansett så er det musikken som er det viktigste for ham – ikke minst fansen han møter ute på turné.

– Det er skikkelig gøy å stå ansikt til ansikt med dem igjen, og spille gamle låter fra egen katalog som jeg kanskje ikke har fremført på 20 år. Det har vært en gjenoppdagelse av min egen karriere.

Fant kjærligheten på jobb

Selv om Espen Lind har levd store deler av livet sitt i offentligheten, har han alltid vært kjent for å holde privatlivet tett til brystet.

Men historien om hvordan han møtte sin kone er likevel blitt kjent og den startet faktisk på jobb.

I 2013 deltok Lisa Tatjana Frimanslund i «The Voice». Lind var mentor i programmet, og Frimanslund var en av deltakerne.

Den gangen ble det ikke noe romantikk. Hun røk ut av konkurransen, og livet gikk videre for begge. Men halvannet år senere møttes de igjen og da oppsto gnisten.

Lind inviterte henne på date. Resten er historie. I dag, rundt tolv år senere, er paret både gift og foreldre. I et intervju med Her og Nå sa Lind rett og slett: – Jeg er veldig godt fornøyd med Lisa.

Paret giftet seg i 2020 etter flere år sammen.

For den erfarne artisten skulle familielivet vise seg å bli en helt ny dimensjon i livet.

For snart syv år siden fikk paret en sønn sammen, og Lind har tidligere fortalt at det å bli far endret perspektivet hans på tilværelsen.

– Det å bli pappa er enormt stort. Han er syv år gammel, fortalte han til Her og Nå.

I «Hver gang vi møtes» åpnet Lind seg også opp om hvordan familien har påvirket ham. Han beskrev møtet med kona og det å få barn som et vendepunkt i livet.

– Jeg tror at det å da først treffe kona mi, og så få en sønn, det var med på å trekke meg ned på jorda og gi meg det livet jeg egentlig aldri visste jeg egentlig higet etter, delte han i episoden til de andre rundt bordet. 

Vi håper på mange flere sesonger med deg som mentor, Espen!

Masse lykke til med konsertene.

LES MER:

 

Les mer om...