Markus Neby (34) har de siste årene blitt en folkekjær programleder i NRK. Vi har sett han i alt fra radio til TV, og de seneste årene har han vært i en duo med Else Kåss Furuseth (45). Tirsdag lanserte NRK han som ny programleder i «Alle mot 1».
Neby var fra 2014 til 2019 programleder i radioprogrammet P3morgen sammen med Ronny Brede Aase og Silje Nordnes.
Siden slutten i radioprogrammet har vi sett han i en rekke TV-program. Blant annet var Markus Neby makkeren i Else Kåss Furuseth i programmet «Kåss til kvelds». I tre sesonger ledet også Neby programmet «24-stjerners julekalender» på NRK.
I 2019 ble det kjent at Neby og tidligere fotballspiller Andrine Hegerberg (33) er kjærester. Det skjedde etter at Hegerberg la opp som profesjonell fotballspiller og valgte å flytte hjem til Norge.
Ny programleder i «Alle mot 1»
Denne høsten kommer det populære programmet «Alle mot 1» tilbake på NRK etter ett års pause.
Nytt av sesongen er at Selda Ekiz (41) når får selskap av Markus Neby som programleder – dette i tillegg til flere spennende endringer, skriver kanalen i en pressemelding.
– I en tid med mange strømmetjenester, føles det spennende og utfordrende å være med å lage noe såpass avantgardistisk som direkte lineær-TV. Jeg er veldig glad i disse programmene hvor mange samler seg samtidig for å se på, og «Alle mot 1» er en veldig morsom utgave av dette. Dette gleder jeg meg til å være med på, sier Neby.
Det er Neby som har fått ansvaret for å lede deltakerne og seerne gjennom sendingene, mens Selda Ekiz er ansvarlig for eksperimentene.
– Det er helt fantastisk at NRK har bestemt seg for å ha en ny sesong av «Alle mot 1». Jeg vet at det er veldig mange som har savnet det, inkludert meg selv. Det er ordentlig stas at jeg nok en gang får lov til å lede programmet. Det blir min åttende sesong, og denne gangen skal jeg tilbake til eksperimentparken, sier Ekiz.
Søker deltakere
I den forbindelse søkes det nå etter deltakere til den nye sesongen. Til forskjell fra tidligere år vil seerne bli bedre kjent med enda flere mennesker, kontra tidligere da én konkurrerte mot resten av Norge.
Spenningen vil stige når en ny familie skal delta sammen som en gruppe i hver sending. Hva det vil si å være en familie er helt opp til dem som søker. NRK ser nå etter en sammensetning av mennesker som ønsker å delta sammen og konkurrere mot Norge.
– «Alle mot 1» har vært en stor suksess for NRK gjennom mange år, men vi tok en pause for å fornye konseptet litt. Nå gleder vi oss til å invitere familier inn i studio i stedet for bare enkeltpersoner. Det blir utrolig spennende å se dynamikken og diskusjonene når folk som kjenner hverandre godt, må samarbeide om å ta opp kampen mot hele Norge, sier eksekutiv produsent i NRK, Marita Evjen.
Også i år skal de dra rundt omkring i landet. Forrige gang var de blant annet i Alta, Bodø og Ålesund. Man kan melde seg på her.
– Selv om vi gjør noen endringer, har vi tatt vare på alt publikum elsker. Eksperimentene blir elleville og gøye, vi skal reise rundt i landet, og det kjempes fortsatt om en ordentlig pengepremie. Dette er et program vi håper samler hele familien i sofaen for å spille sammen på lørdagskveldene, sier Evjen.
Den nye sesongen har premiere 12. september.
Dette blir veldig gøy!
Skal du søke?
LES MER: