I mai kom den gledelige nyheten om at Jan Thomas (59) og Harlem Alexander (39) hadde giftet seg på rådhuset i Oslo. Nå bekrefter den folkekjære kjendisstylisten at de straks er klare for del 2 av deres bryllupssommer. Ingen ringere enn den folkekjære artisten Hanne Krogh (70) skal vie dem.
Jan Thomas har gjennom årene virkelig satt farge på en rekke TV-programmer, blant annet suksesser som «Maskorama», «Drag Me Out», «Skal vi danse» og som programleder i «Jakten på kjærligheten.»
I kjærlighetslivet har han også funnet lykken. I 2019 møtte han frisøren Harlem Alexander (38) gjennom det romantiske realityeventyret Jan Thomas søker drømmeprinsen.
Det som startet som et TV-eventyr utviklet seg til ekte kjærlighet – og i dag er de lykkelig forlovet.
Paret deler ofte glimt fra hverdagen sin på sosiale medier og i intervjuer. Der de også snakker om fremtidsplaner, inkludert muligheten for barn.
Nylig giftet de seg og straks er de klare for hovedbryllupet i Spania.
Rørende ordene til Hanne Krogh
Selv om paret fra tid til annen har hintet om noen detaljer fra det kommende bryllupet er det fortsatt mye de ikke har sagt.
Torsdag avslører Jan Thomas på Instagram at den folkekjære artisten Hanne Krogh har fått æren av å vie han og Harlem i Spania.
«For lenge siden spurte vi Hanne om hun kunne vie oss. Hun brukte ikke lang tid på å si ja. Hanne har vært en del av livet mitt siden 80-tallet, men sannheten er at hun har vært en del av livet mitt enda lenger enn det. Ingen jeg kjenner er flinkere til å formidle kjærlighet, varme og følelser med ord. Hun har skreddersydd vielsen vår, og bare tanken på å stå der sammen med henne gjør at tårekanalene allerede jobber overtid», skriver han i det rørende innlegget.
Videre skriver stylisten og programlederen at han har sommerfugler i magen, og at de om kun få dager setter kursen mot Spania. Der samler de nærmeste venner og familie til en tre dagers lang bryllupsfeiring.
Bryllupet finner sted i et vakkert område utenfor Barcelona: «Familie og venner flyter litt over i hverandre for meg. Man velger ikke familien sin, men jeg føler meg utrolig heldig som også har venner som har blitt familie. De menneskene som har stått ved vår side gjennom gleder, utfordringer, latter og tårer».
Han gir også en hyllest til toastmaster, Niklas:
«En av mine aller nærmeste venner siden jeg kom til Norge i 2001. Ellevilt morsom, med en timing som burde vært fredet, og samtidig en fantastisk ektemann og pappa. Hva han kommer til å finne på i løpet av disse dagene tør jeg nesten ikke tenke på. Så nå gjenstår det egentlig bare å lukke kofferten og reise ned.»
«Tenk at Harlem og jeg møttes på den andre siden av kloden i Sør-Afrika for syv år siden. Og nå står vi her. Gift. Omgitt av kjærlighet. Omgitt av mennesker vi elsker. Livet altså», avslutter han innlegget med.
Strømmer over av kjærlighet
Også i kommentarfeltet strømmer det over med kjærlighet til paret. Dette rettet mot reisen de har vært på og skal på fremover.
Et ektepar veldig mange har sansen for rett og slett.
«Så heldige vi er», svarer Harlem Alexander.
«Altså, jeg gleder meg SÅ MYE», deler Ingeborg Heldal.
«For en gave av kjærlighet du er til verden. Så glad for at sånne vakre sjeler finnes i en verden som kan synes å gå litt av hengslene. Takk. Nyt kjærligheten.»
«Fantastisk. Alt godt fra meg», skriver Unni Askeland.
Det er altså mange som gleder seg til å følge parets reise fremover, og alt ligger an til et fantastisk bryllup.
Giftet seg
Det var som kjent i mai turtelduene giftet seg på Oslo Rådhus før deres store utenlandsbryllup senere i sommer.
På Instagram delte Jan Thomas rørende ord om den store dagen.
«I går giftet vi oss. En dag som ble langt mer høytidelig, nær og rørende enn vi noen gang hadde sett for oss, takket være vår fantastiske ordfører @lindboeanne som ga oss en seremoni rett i hjertet og et dikt som rørte oss begge til tårer. Tusen takk til våre nære venner og familie som var der med oss, og til dere som var til stede, dere vet… det var noe helt eget, nesten magisk, selv været spilte på lag. Livet er merkelig, så mye kommer og går, men tiden den bare går, og på vei hjem i går satt vi i bilen uten å si et ord fordi alt allerede var sagt og følt. Nå sitter vi på Grand Hotel og venter på å feire 17. mai som nygifte», skriver han og fortsetter:
«Vi svever fortsatt, og kommer nok ikke til å lande med det første, og vi føler nesten at takk ikke er nok, men fra dypet av hjertet vårt, tusen takk til alle som gjorde dagen vår uforglemmelig. Og @nikkimelin … du er et menneske helt utenom det vanlige, en som ser, løfter, ordner og får det umulige til å skje med en varme og presisjon som er helt unik, vi er så uendelig glad i deg og evig takknemlige for alt du er og alt du gjør».
Gratulerer så mye og lykke til med bryllup nummer 2.
Vi heier på dere!
LES MER: