
Med naturskjønne omgivelser som bakteppe, kaster fire par seg ut i sitt livs eventyr i den nye sesongen av «Fjellhytta» på TV 2.
Over 24 episoder får vi bli med dem når de skal forvandle en sliten fjellhytte til en ekte drømmebolig.
Her er det ikke bare spiker og maling som settes på prøve, men også kreativitet, samarbeidsevne og tålmodighet.
Blant årets deltakere i «Fjellhytta» finner vi kjæresteparet Malin Garnes (27) og Tobias Nilsen Krüger (33), Marie Jasmin Björk (23) og Emil Vold (24), mor og datter Line Jacobsen (55) og Sandra Paixao Jacobsen (27), samt far og datter Dag Johansen (55) og Stine Øyangen Johansen (24).
Fjellhytta-seerne reagerer
«Fjellhytta» handler ikke bare om maling, snekring og oppussing. Men også om samspill, mestring og de uforutsette utfordringene som dukker opp underveis.
Det er nettopp denne kombinasjonen av glede, slit, oppturer og motgang som gjør at seerne stadig vender tilbake til TV 2-programmet.

Selv om innspillingen for lengst er ferdig, har det som alltid vært strengt hemmeligholdt hvordan hyttene har blitt. Og hvem som til slutt stikker av med seieren.
Men nå har en detalj utenfor TV-skjermen fått flere seere til å reagere.
TV 2 svarer på kritikken
Mens seerne fortsatt følger oppussingsreisen uke for uke på TV 2, har de ferdigstilte hyttene allerede dukket opp både for salg og utleie på flere sosiale medier. Ifølge Nettavisen har flere seere rast mot markedsføringen, som de mener ødelegger spenningen i programmet.
Det er nemlig på Mjøslis egen Facebook-side at hyttene reklameres med bilder, beskrivelser og tydelige henvisninger til «Fjellhytta». For mange blir det en sniktitt de ikke ønsker. Flere mener at det å legge ut de ferdige hyttene mens serien fortsatt ruller på TV, tar bort mye av magien, opplyser blant annet avisa.

Pressesjef i TV 2, Jan-Petter Dahl, svarer til avisa at de er kjent med at hyttene fra denne sesongen nå markedsføres for utleie. – Vi har foreløpig ikke fått reaksjoner direkte fra seerne. Men vi har forståelse for at enkelte kan oppleve det som avslørende, sier Dahl til avisa.
Otto Blix Hulbak i Mjøsli sier til Nettavisen at markedsføringen følger avtalen med Strix. Hyttene ble stylet for utleie etter innspillingen, og bilder måtte til for å markedsføre. Kjøkken og bad er bevisst holdt unna for å unngå avsløringer, forklarer han.
LES MER:
- Fjellhytta får nettet til å koke etter Gullhammeren
- Malin og Tobias røper – Fjellhytta satte forholdet på prøve