
Petter Stordalen er sjelden langt fra overskriftene og trives i rampelyset. Nå florerer overskriftene igjen, men ikke av den positive typen. Strawberry-eieren er i hardt vær etter hotellkjedens siste påfunn.
Som hotellmagnat og investor har han markert seg som en av Norges mest energiske og fargerike personligheter, med et inspirerende pågangsmot få kan matche.
Da Petter Stordalen fylte 24 år, overtok han ledelsen av City Syd i Trondheim – Norges største kjøpesenter. Det ble starten på en karriere som skulle gjøre ham til Nordens ledende eiendomsutvikler og hotellmagnat.
En hendelse som utspilte seg på en Coldplay-konsert i Boston tidligere i juli har vært den siste ukens store snakkis og klippet har spredt seg som ild i tørt gress på sosiale medier.
Det nevnte klippet viser to personer som omfavner hverandre, fanget av et såkalt «kiss-cam» på konserten, før de raskt gjemmer seg for kameraet når de oppdager at de på storskjermen.
– Enten har de en affære, eller så er de bare veldig sjenerte, spøkte Coldplay-vokalist Chris Martin fra scenen.
Duoen skulle vise seg å ikke være så fornøyd med å bli oppdaget. Det var nemlig tech-milliardæren Andy Byron og HR-sjefen Kristin Cabot som ble tatt på fersken. Begge er nemlig gift, med andre mennesker.
I ettertid har Byron gått av som administrerende direktør i teknologiselskapet Astronomer.
Petter Stordalens hotellkjede mottar kraftige reaksjoner
I ettertid har det spesielle øyeblikket blitt en trend for mange å lage humor av. Et trend Strawberry-kjeden også slengte seg på.
I et innlegg på Instagram bruker de et bilde av paret for å promotere hotellet sitt, med teksten:
«Vanskelig i ekteskapet? Book et enkeltrom, uten forpliktelser.»
– I Strawberry forsøker vi å fange opp aktuelle samfunnstrender på en relevant og underholdende måte, sier Marianne Orderud fra Strawberry i en kommentar til Se og Hør.
Det er imidlertid ikke hos alle at innlegget faller i god jord:
«Kanskje tenke på barn og andre involverte….» kommenterer en person.
«Det er pinlig for alle som fortsatt rir denne hesten – spesielt et stort selskap som deres,» skriver en annen.
«Usmakelig,» skriver en.
«Et stort nei! En personlig hendelse har blitt en verdensnyhet på deres bekostning. De har det sikkert ganske ille allerede, men nok er nok. Legg ned denne kampanjen. Dere er bedre enn dette,» kommenterer en tredje.
Hva er dine tanker om dette? Er det greit å tulle med? Legg gjerne igjen din mening i kommentarfeltet på Facebook.